DUROR FASHION GROUP KIEST VOOR CIRCULAIRE MODE

Binnen de komende Future of Fashion pop-up days engageert Duror Fashion Group zich voor circulaire mode.

Het Belgische modehuis Duror Fashion Group, die overkoepelend de brands Gigue, Terre Bleue & Zilton huisvest, zet een volgende stap in haar duurzaamheidsstrategie. Naast het reeds inzetten op duurzame mode aan de hand van kwaliteit en tijdloze designs, wordt nu ook resoluut gekozen voor circulaire mode. Daarvoor gaat het modehuis in zee met organisatie okret.

DUURZAAMHEID DOOR KWALITEIT, KNOW-HOW & GROENE INITIATIEVEN.

Het is niet de eerste keer dat Duror Fashion Group zich engageert voor duurzaamheid. De high-end mode van Gigue, Terre Bleue en Zilton bewijst haar duurzaamheid door de premium ontwerpen en feilloze kwaliteit: in de design- en productiefase wordt er bij het team grondig nagedacht over de juiste materiaalkeuze, manier van afwerken en uiteraard een perfecte fit - zodat de kleding lang meegaat. Geen fast fashion dus, wel mode waar je voor lange duur van geniet. Ook fijn budgetgewijs, want door te kiezen voor kwaliteitsvolle stuks met tijdloze look & feel verlaag je jouw cost per wear, en investeer je in stuks die hun waarde bewijzen. Daarnaast wordt bij Duror Fashion Group overkoepelend sterk ingezet op het helpen en informeren van de klant, om ook thuis een meer duurzame kijk op mode te initiëren. Zo kan je bij Gigue & Terre Bleue genieten van een levenslange retouche- en repair service, met uitgebreid was- en care advies, en vind je bij de drie merken verschillende eco-friendly verzorgingsproducten voor kledij en schoenen. Op collectieniveau worden er grote stappen gezet om meer duurzame grondstoffen en materialen te gebruiken. Goed voor jou, én het milieu.

Terre Bleue SS23

EEN NETWERK AAN DUURZAME INITIATIEVEN

Naast de interne inzet rekent het Belgische modehuis ook op innovatieve initiatieven en samenwerkingen. Zo zijn de verzorgingsproducten het resultaat van een lokale samenwerking met Nanex. Daarnaast kan je de merken Gigue en Terre Bleue terugvinden op het Belgische kledingverhuurplatform Dressr. Als abonnee kan je via dit online platform maandelijks een gelimiteerd aantal stuks naar keuze huren, en wisselen. Zo biedt Duror Fashion Group haar consumenten een frisse wind door de garderobe aan, zonder waste. Door het aantal draagbeurten van de collecties ook op die manier te verhogen verkleint de ecologische voetafdruk, en wordt de impact van mode op het klimaat verlaagd. Een dubbele win!

Gigue SS23

DE DUURZAME VISIE VAN DUROR FASHION GROUP

“Als modehuis is het onze verantwoordelijkheid om duurzame mode te realiseren”, aldus Peter Perquy, CEO van Duror Fashion Group. “We willen alles op alles zetten om ons engagement op te nemen, en kijken voortdurend uit naar nieuwe initiatieven en samenwerkingen. Voor ons is dit een continue proces van veranderingen en optimalisaties, met het oog op duurzaamheid. Dat kan gaan van kleine aanpassingen tot structurele veranderingen.” De inzet voor circulaire mode in samenwerking met okret voelt dan ook als een logische volgende stap binnen de duurzaamheidsinitiatieven.

Zilton SS23

FUTURE OF FASHION POP-UP

Van 11 tot en met 26 maart kan je als modeliefhebber terecht op de exclusieve Future of Fashion pop-up days van okret. Duror Fashion Group neemt deel met een ruime selectie aan Terre Bleue, Gigue en Zilton. Met de pop-up passen okret en Duror Fashion Group circulaire economie toe, waarbij kledingstukken een nieuwe kans krijgen, én de levensduur gemaximaliseerd wordt. Elk stuk werd vooraf uitvoerig gecontroleerd op kwaliteit, en krijgt een eerlijke, nieuwe prijs. Waar nodig werden artikelen gealtereerd, opgeknapt, of ge-upcycled.

PERFECTLY IMPERFECT: EEN TWEEDE KANS VOOR KWALITEIT

Het unieke aanbod van Gigue, Zilton en Terre Bleue speelt in op stuks met productiefouten, zoals een verschil in stikking, afwijkende print of ontbrekende knoop. Stuks die mits herstelling perfect draagbaar zijn, en zo een nieuwe kans krijgen. Duror Fashion Group gelooft in circulaire economie en draagt met overtuiging haar steentje bij tegen fast fashion en verspilling. Vanuit die duurzame visie worden zo’n stuks bij de drie merken alsnog verkocht in de winkel, onder het label ‘imperfect’. Als leuk extraatje geniet je bij aankoop van een kleine korting. De niet-verkochte stuks worden na afloop van het seizoen ingezameld en krijgen nu, dankzij de samenwerking met okret, een nieuwe kans op de Antwerpse Future of Fashion pop-up days. Less waste, more fashion. Een event vol verborgen parels, die je niet wilt mislopen.

OKRET: YOUR FASHION REVOLUTION

Met de Future of Fashion pop-up biedt okret een netwerk aan like-minded modebrands aan, waar een blik wordt geworpen op circulaire mode. Los van het shoppen kan je op de pop-up dus ook terecht voor workshops, ontdek je nieuwe designers, en krijg je een eerste kijk op de duurzame toekomst van mode.

Maar ook modemerken hebben er baat bij om aanwezig te zijn: het belooft een belangrijke pilaar te zijn in het vormen van connecties met gelijkgestemde bedrijven, en geeft een interessante blik in de zakenmodellen rond circulaire mode en hoe de Belgische modehuizen (zich rond) die evolutie organiseren. “okret is geen solo-speler, het is een samenwerkende community. Duror Fashion Group vormt voor ons dan ook de perfecte partner voor dit initiatief, door ons volledig te willen volgen in deze circulaire revolutie. We staan er als maatschappij niet genoeg bij stil, maar early-adopters zullen samen met de innovatie een cruciale rol spelen in de transitie naar een circulaire economie. Niet perse omdat ze tweedehands beginnen te verkopen, vooral omdat er vóór zo’n verkoop een hele weg aan procesoptimalisaties en nieuwe bedrijfsorganisatie nodig is. Het is dan ook heel waardevol dat hier binnen Duror Fashion Group ruimte voor gecreëerd wordt”, aldus Sara Kovic, oprichtster van okret. De pop- up belooft een must-attent te zijn, zowel privé als professioneel. Maar daar stopt het niet voor Duror Fashion Group: met reeds enkele nieuwe projecten in het voorzicht blijft het modehuis actief evolueren naar een duurzaam modebeleid, inclusief groene shopping experience. To be continued.

Sara Kovic van okret

Voor meer informatie omtrent dit persbericht kan je terecht bij:

Over okret

okret is een one-stop shop voor modemerken om te schakelen naar de circulaire economie. Door recommerce systemen op te zetten, helpt okret op korte termijn een circulair businessmodel te integreren binnen de bestaande waardeketen. okret bouwt kenniscentra, technologie en fysieke infrastructuur om een circulair ecosysteem te creëren. Door academische expertise te combineren met praktijkervaring opgedaan binnen modebedrijven, weet okret efficiënt bruggen te bouwen tussen wat sommigen afval zouden noemen en nieuwe circulaire oplossingen.

Over Duror Fashion Group

Duror Fashion Group is een Belgisch modehuis dat drie sterke merken overkoepelt: Terre Bleue, Gigue en Zilton. Gedreven door een passie voor mode en klantvriendelijkheid, inspireert de modegroep elk seizoen fashion lovers in België en daarbuiten.

Persberichten in je mailbox

Over Terre Bleue

Terre Bleue is elegante, stijlvolle casual chic voor haar en voor hem. Terre Bleue doet je stralen zodat je er op elk moment als de allerbeste versie van jezelf uitziet.

Studio Terre Bleue is het kloppende hart van het Belgische modehuis Terre Bleue. Het is de werkplek van onze designers. Maar het is ook een filosofie, gedreven door een passie voor creatieve mode en klantgerichtheid.

Elk kledingstuk wordt er met ongelofelijk veel oog voor detail, een perfecte pasvorm en kwaliteit uitgewerkt. Het gepassioneerde team ontwerpers en stylisten van Studio Terre Bleue werkte dan ook bijna een jaar met hart en ziel aan de collectie: van de moodboards en eerste schetsen tot het resultaat: een collectie die jou doet stralen op elk moment van je dag!

Het Belgische label Terre Bleue bestaat sinds 2002 en biedt een dames-, en herencollectie aan. Het merk opende zijn eerste boetiek in 2004. Terre Bleue heeft 16 eigen winkels en een webshop, en de kleding wordt ook verkocht in meer dan 250 multimerkenwinkels.

De hoofdzetel van Terre Bleue bevindt zich in het Oost-Vlaamse Eke-Nazareth. Het label behoort tot het modehuis Duror dat in 1938 opgericht werd door de familie Perquy en dat wordt geleid door Peter Perquy.

Voor meer informatie kan je terecht op www.terrebleue.com.